Offlane Kezdőknek

Mi is az offlane, más néven hard lane és miért pont radiant top és dire bot? A másik kérdés amire megpróbálunk választ adni: Mit érdemes tenni,venni,enni egy offlanen alapszinten?

Alapok

Offlane-ként említjük azon vonalat melyre legtöbb esetben egy (solo) offlaner hőst szoktunk

Dire-nek jóval könnyebb bekeríteni az ellenfelet

kiküldeni a meccs elején (laning fázisban). Neve a passzívitásában rejlik, hisz nem sok minden történik a korai szakaszba a mi szemszögünkből az offlanen. (jobb esetben). Kérdezheted, hogy pl. radiantként miért küldjük a legtöbb esetben fel a solo herot? A hard lane elnevezés a creephatár (a két ellenséges creep hullám találkozási pontja) átlagos
elhelyezkedésére, valamint az ellenfél erdőjének pozíciójára utal, ergo a vonal uralmának nehézségére. A jobb oladni ábrán láthatjuk, hogy a Dire oldalnak jóval több lehetősége van a radiant hős mögé kerülni. Innentől kezdve kockázatos lenne a radiant oldalon több hőst küldeni a map e részére. Mivel így 1 a 2 vagy 3 ellen a solo hősünknek nincs sok esélye, hogy dominálja a vonalat, 2 fő dolga van: 1, Ne haljon meg 2, minél több XP-t szerezzen azaz, hogy ne engedjék, hogy kiszorítsák a vonalról. Ha egy solo pl. megoldja, hogy ugyan ne szerezzen sok goldot de a vonalon tudjon maradni és XP-t szerezni, így meglépni 4-5 percnél a lvl6-ot, már pompásnak mondható (főleg ha nem tárgyfüggő – „item dependent”). Nem szabad tehát elfelejteni, hogy sokszor kritikus tud lenni az is, hogy mennyi goldot szerez az a bizonyos offlane hős, hisz sok esetben pl. egy gyors blink megnyerheti a mid gamet a csapatnak.

 

3 ellenfél (trilane) ellen mi lehet a megoldás?

1 – Lane Független: Közeli semleges creepek irtása + shrine+ bounty rune

Lane-független farm

Ha egy 3-as felállással szemben találjuk magunkat és esélytelen a szituáció elegendő XP/Gold szerzésére hisz kiszorítanak, érdemes olyan hőst hozni, aki el tudja valamilyen szinten farmolni a közeli hard és mid campet valamint meg tud élni belőlük a rúnák a shrine-ok és a megmaradt, tornyunkat toló ellenfél creepek segítségével. (Második ábra) Ez esetben ügyeljünk arra, hogy ha pushol (nyomja a creepeket a tornyodra) az ellenfél vonal, érdemes (ha óvatosan is) a közelben lenni, terelgetni a creepeket a tornyod mögött. A módszer egyszerű: Ha ütik a tornyodat, egy szimpla alaptámadással, vagy egy távolsági spellel beaggrózod (ráveszed őket, hogy téged támadjanak) a creepeket. Ez nagyon fontos hisz sok XP/gold jön ilyenkor be az utolsó csapások után, valamint a tornyunk se sérül jelentősen. Ügyelj arra, hogy eközben azért ne üssenek szét az ellenséges kis lények, vidd őket mondjuk hátra a sajátjaidhoz. Ha ennek vége, lehet visszabújni a 2 camp közé és várni, hogy az ellenfél újra pusholjon.

2 – Lane Control – block+ranged block (A vonalad passzív-uralom alatt tartása.)

A második módszer hogy lassítod a creepjeid vonalon történő sebességét ezzel a creephatárt a saját tornyodhoz közelebb tolhatod, amivel pedig rengeteg XP-t akár goldot nyerhetsz. Ezt úgynevezett “block”olással érheted el. A módszer igényel egy kis gyakorlást aminek a lényege, hogy ha a saját creeped elé állsz, egy pillanatra megáll gondolkodni hogy melyik a legrövidebb út az ellenfél vonala felé. Ha ezt többször megteszed, szépen fel tudod tartani a hullámod. (A nemsokára következő videóban a folyamat prezentálva.) Ezt a módszert viszont nem szabad újra és újra túlzásba vinni, hisz ha így teszel és folyton a tornyod alá kerülnek az ellenséges creepek akkor a saját tornyod nagy sebzése miatt a creephatár pár hullámig az ellenfél torony közelébe kerülhet. (Ez a „creep equivalency” tövénye miatt történik, ebbe ezen cikkben nem megyünk bele.)

A blocknál lehetőség a ranged creep előre engedésével tovább húzni magad felé a creephatárt (ne feledd, csak óvatosan, hogy ne folyton a tornyod alatt kössenek ki.) Kisvideó a módszerről magától Balázstól:

…ezen kívül a saját távolsági (ranged) creep kiiktatása a creep hullámok összeérése legelején azért is befolyásolja a creephatár közeledését hisz a ranged dps-e valamivel nagyobb míg a hp-ja és armorja kisebb, mint közelharci társaié.

Ha pár percig ezeket a lépéseket követed, akkor talán az egyik ellenfél hős a 3-ból rájön, hogy fölösleges ott vesztegelnie, elhagyja a vonalad, így két ellenfél hős ellen talán több esélyed lesz XP range-ben (XP szerzés távolságban) maradni.

 

Milyen hőst válasszunk solo offlanere?

Egy carryt fölösleges egyedüliként soloztatni offlanen, hisz egyszerűen nem lesz elég goldja, hogy időben felszerelkezzen lategame-re (a játék végső fázisára ahol már a carryk dominálnak) valamint általában könnyebb is kivégezni főleg kis szinteken. A megoldás tehát olyan hősök keresése melyek nem gold függőek, annál inkább XP függőek és minél gyorsabb 6-os szint elérése után be tudnak avatkozni a többi vonalra. E miatt a gondolkodásmód miatt a legtöbb solo offlaner hős tehát initator (harckezdeményező) és lehetőleg tankos (sok ütést elbíró) hogy nehezen tudják őt elkapni hisz egyedül lesz 2 esetleg 3 hős ellenében a játék elején.

Milyen tárgyakat vásároljunk solo offlanere?

Ezzel kapcsolatban, íme egy másik kisvideó, amit alább tudtok megtekinteni:

…tehát a játék elején, regenerációt nyújtó itemek dögivel! Nagyon fontos hogy ne kelljen folyton hazagyalogolni hisz azzal nagyon sok Gold/XP-t buksz. Az iron talon pedig bizony a trilane ellen nagyon jól jöhet a solo campekhez. Ha a supportod hagyott egy wardot, érdemes kivinni, hogy könnyebben elkerülhesd a gankeket. Fontos, hogy jó beszerezni már az első pár percnél egy TP srollt, hogy ha gank éri a mided vagy a safelanen a carry-d és agresszívan a tornyotok mögött támadnak (dive-olnak) akkor tudj segíteni. DE, csak ha tényleg nagyon nyomnak és tényleg be tudsz avatkozni, mert egy fölösleges TP esetén iszonyatosan sok XP és goldot bukhatsz, ameddig visszavánszorogsz a vonaladra.

 

Konklúzió

A játék elején próbálj XP rangen belül maradni, de passzívan (lehetőleg halál nélkül), szerezz annyi XP/goldot amennyit csak lehet block+camp farm segítségével, majd ha meglett a szükséges szint/tárgy (pl 6-os szint és blink) légy azonnal aktív, kezdj el rotálni és/vagy pusholni, hisz ilyenkor vagy a legerősebb!

Sok szerencsét! ☺